Aantal berichten : 23 Leeftijd : 38 Woonplaats : Miskom Hobby’s : Vissen Registration date : 07-07-09
Onderwerp: Lupines ma sep 07, 2009 6:52 pm
Hallo,
Wie van jullie heeft er ervaring met lupines? Ik had na wat opzoekswerk begrepen dat er 2 versies zijn, namelijk een zoete en een bittere. Ik had van 2 verschillende verdelers (van karpervoeder) een zak gehaald. Nu had ik deze voorgeweekt en gekookt en was klaar voor er eens mee te vissen tot ik er eentje proefde . Die dingen waren ongelooflijk bitter en niet te eten, het ene merk iets bitterder als het andere. Nu heb ik ze ook proberen te bereiden op de volgende manier: http://nieuwsblad.typepad.com/genk/2008/12/gianmarios-ko-3.html Hier krijg ik de bittere smaak min of meer mee weg, maar is voor mij veel te omslachtig.
Wat denken jullie ervan? Gewoon vissen met de bittere, ze bereiden met het zout of ze gewoon weggooien?
Groetjes,
Senne
Gast Gast
Onderwerp: Re: Lupines di sep 08, 2009 7:17 am
Ik heb er ook al met gevist en zo omslachtig hoeft niet. Maar wel weken en koken. Dan kapte ik daar tijdes tkoken nog iets vande keuken of een beetje flavour bij en visse maar
grtzzz en succes
Pippo
Aantal berichten : 23 Leeftijd : 38 Woonplaats : Miskom Hobby’s : Vissen Registration date : 07-07-09
Onderwerp: Re: Lupines di sep 08, 2009 7:22 am
Maar had je ook de bittere bonen dan? En heb je hiermee ook iets kunnen vangen.
Jurgen Egoego
Aantal berichten : 50 Leeftijd : 45 Woonplaats : harelbeke Hobby’s : karpervissen natuurlijk Registration date : 21-04-08
Onderwerp: Re: Lupines di sep 08, 2009 9:48 am
ik heb er ook al es gebruik van gemaakt en et enige ik er bij deed was klontje boter tijdens et koken , op sommige waters werkt et prima andere weer niet ik gebruikte die van starbaits , grtzz
Gast Gast
Onderwerp: Re: Lupines wo sep 09, 2009 7:23 am
Ik had daar wa bruine suiker bij gedaan denk ik tijdens het koken. Ja kheb daar wa mee gevangen, maar ik vindt het wat te groot als partikel. Ge kunt het ook op z'n hutchi's doen. Koken in tomattesoep Works really well
grtzzz
Pippo
Onderwerp: Re: Lupines wo sep 09, 2009 8:00 am
Waar hebben jullie deze trouwens gekocht? Ben nog steeds op zoek naar de zoete variant omdat ik overal op internet lees dat de bittere lupines wel giftig kunnen zijn.