de withy-pool word bij mij gebruikt bij het vissen met pop-up tijgernoot en pop-up mais , ik gebruik geen zware loden zoals er velen wel doen maar maak dat het juist uitgebalanseerd is zodat bij de minste opzuiging de pop-up (tijgernoot of mais ) verdwijnd in de karperbek , ook werk ik telkens met een stickmix als ik deze rig toepas , en moet zeggen bij mij prikt de haak telkens waar we hem allen willen
BENODIGDHEDEN :
ja ik gebruik heel veel korda materiaal maar het kan ook met andere merken
ik neem een 30 cm korda super natural knoop daar een korda wide gape maatje 8 aan met de knooploze knoop, uw hair wel een 10cm lang maken over de hair schuift ge een rig ring (small))
dan neemt ge de shrink tube knip daar een 6cm vanaf en schuif er het gebruikte onderlijn materiaal door tot aan de haaksteel ,
ik schuif de shrinktube altijd eerst es tot waar hij moet komen en leg dan een dubbelle knoop met de rig ring erin zodat die niet kan verschuiven , dan de shrinktube terug tot net onder haaksteel brengen en de hair ook in de shrinktube steken tot die erdoor komt , schuif dan de shrinktube terug over de haaksteel maar let er op dat de hair mooi langs de haaksteel ligt terwijl ge de shrinktube op zijn plaats shuift
schuif de shrinktube tot aan het rig ringetje (small))
nu kan het shrimpen beginnen ik gebruik altijd de rig -cone van solar om de bocht in de shrinktube te verkrijgen
als dit gebeurd is laat ik de rig even afkoelen want heb precies ook geen zin om mijn vingers te verbranden
na 5tal minuutjes ga ik aan de rig ring een mini hair bevestigen en hang ik dan ook direct het gekozen aas aan
neem wel een pop-up zoals ge gaat vissen , door middel van een hagelloodje die ik aan het stukje onderlijnmateriaal die nog onder de shrinktube hangt bevestig ,het loodje mag net zwaar genoeg zijn om de pop-up langzaam te laten zinken als je hem in water legt , zo zou het er moeten uitzien
hopelijk zijn jullie er iets mee en is mijn uitleg goe genoeg gtrz jurgen