Aantal berichten : 806 Leeftijd : 43 Woonplaats : Heusden Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's Registration date : 19-08-08
Onderwerp: eitjes di aug 18, 2009 7:20 am
Daar ik binnenkort meer dan een maand thuis zal zijn,ga ik me wat bezig houden met zelf bollen rollen!!Daar ik een pak eitjes zal nodig hebben,ben ik beetje aan het zoeken waar ik ze zou kunnen kopen.Ik heb ze vroeger heeeeeeeeeeeeeeeeel vroeger nog gekocht bij ne boer aan 1 ne belgische frank stuk,natuurlijk weet ik niet meer waar da was.....dus bij deze weet iemand waar ik eitjes kan kopen aan een goede prijs??in de buurt van het Gentse!! alvast bedankt,grtzzzzzzzzzz bart
steven meirlaen
Aantal berichten : 258 Leeftijd : 47 Woonplaats : sint-martens-latem Hobby’s : karpervissen, bowlen, en vrouwtje... Registration date : 24-08-08
Onderwerp: Re: eitjes di aug 18, 2009 8:49 am
ik heb er nog gekocht in dentergem, ongeveer 20 min. van gent bij een eierboer. je moet er vragen naar de beschadigde en vuile eieren die kan je kopen voor een prikje. ze kijken wel eens raar als je zegt waarvoor ze dienen.
Euro Ei BVBA Statiestraat 56 8720 Dentergem 051 63 32 46
greets
wesley Staelens
Aantal berichten : 65 Leeftijd : 43 Woonplaats : waregem Hobby’s : vissen Registration date : 28-08-08
Onderwerp: Re: eitjes di aug 18, 2009 6:11 pm
Het is zoals bart zegt. Ga gewoon naar ne eierboer bij u in de streek en vraag om de geblutste en vuile eieren en normaal krijgt ge die dan aan een sterk verminderde prijs.
Greet Wesley
Gast Gast
Onderwerp: Re: eitjes di aug 18, 2009 6:17 pm
ik en mijn maat (toen we nog bollen draaide) gingen we ook altijd bij de eijerboer (300 a 400) en da kwam veel goedkoper uit, hoe die mensen kijken als je om zoveel eijeren vraagt moet ge je niet aantreken ...
bart polyn
Aantal berichten : 806 Leeftijd : 43 Woonplaats : Heusden Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's Registration date : 19-08-08
Onderwerp: Re: eitjes di aug 18, 2009 7:16 pm
Na wat rondvragen ben ik bij mijne gebuur uitgekomen:)!!Die werkt bij de kippen,en de slechte krijg ik voor niets!!schijnt dat ze gewoon alle dagen 150 eitjes wegsmijten... !!had ik dat maar eerder geweten...bedankt voor de antwoorden alvast!!
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: eitjes di aug 18, 2009 7:19 pm
Ik koop ze bij een boer aan 7cent per ei, heb toen eens gegoogeld om ei-fabrikanten of ei-handelaars te vinden in mijn streek, stond versteld wat ik allemaal vond! Heb nog een andere leverancier gevonden, iets duurder maar toch betrekkelijk goedkoop, betaal daar 8,6cent per ei...
Ik zou zeggen, raadpleeg uw google-machine, mss dat je in uw streek ook wel een leverancier of ei-boer zal vinden...
Grtzzzzzzzzzzzzzz
Gast Gast
Onderwerp: Re: eitjes di aug 18, 2009 9:26 pm
Zors schreef:
Ik koop ze bij een boer aan 7cent per ei, heb toen eens gegoogeld om ei-fabrikanten of ei-handelaars te vinden in mijn streek, stond versteld wat ik allemaal vond! Heb nog een andere leverancier gevonden, iets duurder maar toch betrekkelijk goedkoop, betaal daar 8,6cent per ei...
Ik zou zeggen, raadpleeg uw google-machine, mss dat je in uw streek ook wel een leverancier of ei-boer zal vinden...
Grtzzzzzzzzzzzzzz
en wat typen jullie dan in als trefwoord? want ik ik kom bij de verkeerde site's uit..
eierboer voor limburg liefst....
pascal waltenier
Aantal berichten : 445 Leeftijd : 44 Woonplaats : welle Hobby’s : vissen Registration date : 16-12-08
Onderwerp: Re: eitjes di aug 18, 2009 9:49 pm
kristof droogmans schreef:
Zors schreef:
Grtzzzzzzzzzzzzzz
en wat typen jullie dan in als trefwoord? want ik ik kom bij de verkeerde site's uit..
Ga voor te beginnen eens op gouden gids , typ eieren in en uw provincie en je krijgt al heel wat kristof
Je hebt er een 16 tal in limburg dachtek
Vraag naar de 2 e keus-eieren =buiten formaat enzo , teveel shit eraan , ...
Ga zeker niet voor de liquide dat voortkomt uit de kapotgesprongen eieren van de sorteerder want daar heb ik toch slechte ervaringen bij
Laatst aangepast door pascal waltenier op di aug 18, 2009 9:54 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Ben van de Linde
Aantal berichten : 91 Leeftijd : 49 Woonplaats : Mechelen Hobby’s : Vissen, hockey en de vrouwen Registration date : 27-06-08
Onderwerp: Re: eitjes di aug 18, 2009 9:52 pm
Als wij bollen rollen gebruiken we vloeibaar eiwit of vloeibaar volledig ei in brik verpakking ... exacte prijs weet ik niet meer is al even geleden dat we nog eens koken eten gespeeld hebben weet niet of het goedkoper is dan jullie eieren maar het is allesinds goedkoper dan de Colruyt eieren in een schaaltje van 30 stuks ... bijkomend voordeel sneller en minder "restafval".
Gast Gast
Onderwerp: Re: eitjes di aug 18, 2009 9:58 pm
restafval?? heb je dan afval van eijeren?? je gebruikt toch alles van een ei, ook de schelp, deden wij toch (eijer schelpen extra crunch effect en extra calcium in je bol) ...
pascal waltenier
Aantal berichten : 445 Leeftijd : 44 Woonplaats : welle Hobby’s : vissen Registration date : 16-12-08
Onderwerp: Re: eitjes di aug 18, 2009 9:59 pm
Ben van de Linde schreef:
Als wij bollen rollen gebruiken we vloeibaar eiwit of vloeibaar volledig ei in brik verpakking ... exacte prijs weet ik niet meer is al even geleden dat we nog eens koken eten gespeeld hebben weet niet of het goedkoper is dan jullie eieren maar het is allesinds goedkoper dan de Colruyt eieren in een schaaltje van 30 stuks ... bijkomend voordeel sneller en minder "restafval".
Goedkoper zijn die niet Ben , maar het voordeel is wel dat je deze kan invriezen , dus je kan steeds rollen met vers topmatteriaal , wanneer je wil en proper werken
Het afval valt goed mee , je gooit de schalen in een emmer en klopt ze met een hamer tot gruis , je houd bijna niets over van een pak eieren
bart polyn
Onderwerp: Re: eitjes wo aug 19, 2009 6:29 am
Waar kan je dat krijgen eitjes in "brikvorm"??Lijkt me makkelijk,zeker omdat je het kan invriezen!!Als ik zin heb om bollen te maken haal ik het gewoon uit de vriezer,lijkt me handig......
Ben van de Linde
Aantal berichten : 91 Leeftijd : 49 Woonplaats : Mechelen Hobby’s : Vissen, hockey en de vrouwen Registration date : 27-06-08
@ Tommy: eierschaal uit het papje vissen deden we niet maar de volledige eierschelpen er in verwerken deden we ook zeker niet.
Groetjes
Ben van de Linde
bart polyn
Onderwerp: Re: eitjes wo aug 19, 2009 5:14 pm
ik heb nu momenteel 240 eitjes liggen!!weet er iemand of ik deze kan invriezen??ik zou ze in een emmer open breken en dan met deksel erop!! grtzzzzzz
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: eitjes wo aug 19, 2009 6:55 pm
Je kan die zeker invriezen Bart, doe dat ook regelmatig als ik overschot heb...
Grtzzzzzzzzzzz
bart polyn
Onderwerp: Re: eitjes wo aug 19, 2009 9:38 pm
Ok thanks Zors,heb ze net allemaal gebroken,even goed geroerd en in een grote emmer ingevroren!!!khoop dat het wel geen problemen dat bij het ontdooien ze snel slecht worden.....grtzzzzzzzzz en alvast bedankt voor de antwoorden,hier ben ik al heel wat mee!!!
Gast Gast
Onderwerp: Re: eitjes za aug 29, 2009 7:51 pm
pascal waltenier schreef:
kristof droogmans schreef:
Zors schreef:
Grtzzzzzzzzzzzzzz
Ga voor te beginnen eens op gouden gids , typ eieren in en uw provincie en je krijgt al heel wat kristof
Je hebt er een 16 tal in limburg dachtek
Vraag naar de 2 e keus-eieren =buiten formaat enzo , teveel shit eraan , ...
Ga zeker niet voor de liquide dat voortkomt uit de kapotgesprongen eieren van de sorteerder want daar heb ik toch slechte ervaringen bij
ja ik heb ze nu ook gevonden via de goudengids, thx pascal
De eierfabrieken liggen gewoon 'langs' mn deur
filip de meulder Moderator
Aantal berichten : 313 Leeftijd : 52 Woonplaats : ekeren Hobby’s : vissen Registration date : 12-10-08
Onderwerp: Re: eitjes do dec 10, 2009 6:39 pm
Ik wil hier niet op jullie tenen trappen, zeker niet. Heb zelf altijd eieren gebruikt in men mixen, tot ik hoorde van de grote vissterften door gebruik van teveel eieren in je mix. Stel je even voor, een grote karper die 500 gram mix eet per dag. Dat zijn 6 eieren per dag alle dagen. Kan je u wel inbeelden dat dit niet goed is voor de lever... Lees mijn verslagje hier op het forum over lijnzaadmeel, een eivervangend produkt mits goed gebruikt.
Dit bericht voor het welzijn van de karpers... Overweeg het en probeer men tip eens... Dank, fil. (lijnzaadmeel The Candy Store pag. 2)
Jean-Pierre Ketelslegers
Aantal berichten : 351 Leeftijd : 71 Woonplaats : Diepenbeek Hobby’s : vissen en fietsen Registration date : 20-10-08
Onderwerp: Re: eitjes do dec 10, 2009 7:15 pm
Ik gebruik lijnzaadmeel in combinatie met eiwit, zonder de dooier. Het werkt prima. Rolt goed en hard behoorlijk uit !
Gast Gast
Onderwerp: Re: eitjes vr dec 11, 2009 2:06 pm
Vis sterftes door eieren,rarara welke boilieboer heeft dat in de wereld geworpen.
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: eitjes vr dec 11, 2009 2:14 pm
Da moet ene zijn die geen eieren in zijn bollen gebruikt veronderstel ik... En dan springt er bij mij direct 1 naam in mijn gedachten...
filip de meulder Moderator
Aantal berichten : 313 Leeftijd : 52 Woonplaats : ekeren Hobby’s : vissen Registration date : 12-10-08
Onderwerp: Re: eitjes vr dec 11, 2009 3:24 pm
Ik weet wie je bedoeld. Massaal voeren zal wel nooit goed zijn voor het welzijn van de karpers. Ik ga hier niet verder op in. Iedereen weet hopelijk wel wat de limieten zijn. Grts, Fil.