Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 benadering van een spot

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast




benadering van een spot Empty
BerichtOnderwerp: benadering van een spot   benadering van een spot Icon_minitimedo aug 13, 2009 10:08 am

ik weet niet meer of dit topic al is aanbot gekomen, maar denk (zoniet) dat het een leuk topic is.

door de jaren heen, heb ik het wel is voorgehad dat bebaalde spots op een water (waar goed op word gevangen) ineens dood vallen.
nu uit ondervinding heb ik wel vast gesteld, door de betrefende spot van uit een andere hoek te benaderen/bevissen er terug leven in die spot komt en je terug vis kunt vangen.
is dit voor andere ook zo, of zie ik dat verkeerd, of heb je dit zelf nog niet ondervonden ...
Terug naar boven Ga naar beneden
Tino Musschoot

Tino Musschoot


Man Aantal berichten : 288
Leeftijd : 44
Woonplaats : Zwijnaarde
Hobby’s : vissen en honden
Registration date : 22-09-08

benadering van een spot Empty
BerichtOnderwerp: Re: benadering van een spot   benadering van een spot Icon_minitimedo aug 13, 2009 10:34 am

inderdaad tommy op sommige wateren is het zelf al gebleken dat het ene jaar een stek erg produktief is en het jaar erop nauwelijks nog een vis gevangen wordt!Stekdressuur dus en de stek enkele malen bevoeren en de lijnen vanuit een andere hoek laten lopen kan al wonderen verrichten heb ik ondervonden! 95% van de vissers maakt trouwens ook gebruik van vaste loodsystemen en combi rigs dus zet eens iets anders in en denk eens verder dan je neus lang is! Ik let er altijd op hoe mijn collega vissers hun ding doen en probeer het over een heel andere boeg te gooien! be different brengt gegarandeert enkele exemplaren in je net die je anders niet zou vangen! Als ik twee nachten blijf zitten op een stek deins ik er niet voor terug om 10kg bollen te verspreiden over een groot gebied maar wel een goede foodbait dan wel en geen rubberen ballen waar ze het vliegend schijt van krijgen!De meeste voeren wel maar niet als ze aan het vissen zijn! Ik voer en vis het liefst samen en komen doen ze wel!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.triggerbaits.nl
Jurgen Egoego

Jurgen Egoego


Man Aantal berichten : 50
Leeftijd : 45
Woonplaats : harelbeke
Hobby’s : karpervissen natuurlijk
Registration date : 21-04-08

benadering van een spot Empty
BerichtOnderwerp: Re: benadering van een spot   benadering van een spot Icon_minitimedo aug 13, 2009 10:49 am

inderdaad tommy eb dit zelf ook al meegemaakt , nu niet precies op een moeilijk water , maar op een betaalwaterke ier in de buurt , had me es op 1 zijkant van da waterke gefixeerd , in den beginne was et megafestijn , opeens zag ge de beten afzwakken , van 7 aanbeten per dag naar 1 a2 per dag , dan ook beginnen denken moest ik de hoek waaronder ik vis nu wat vergroten , zo ge dacht zo gedaan , en kwam terug tot leven ,tot een bepaald moment et weer stil viel , ben dan maar es die plaatst van langs de dezelfde oever gaan bevissen dat was nog rampzaliger , den overzijde juist etzelfde nadda , dan maar terug van waar we begonnen zijn en terug bingo , opnieuw kwamen we er tot een bepaald moment , iedereen er beginnen op vissen is en ik mijn test vroegtijdig mocht stoppen jammer had graag nog enkele dingen geprobeerd maar ja
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




benadering van een spot Empty
BerichtOnderwerp: Re: benadering van een spot   benadering van een spot Icon_minitimezo aug 16, 2009 10:45 am

Mijn visserij is er enorm op vooruit gegaan sinds ik mijn voerstrategy veranderd heb, stekken die vroeger goed liepen met compakt voeren en nu stil valde begonnen weer te lopen sinds ik grotere hoeveelheden en enorm verspreid ben beginnen voeren. Ze moeten dan echt van bol naar bol zwemmen.

Denk wel dat dit afhangt van water tot water....

Grtz KF
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart Raats

Bart Raats


Man Aantal berichten : 105
Leeftijd : 45
Woonplaats : antwerpen
Hobby’s : vissen
Registration date : 08-08-09

benadering van een spot Empty
BerichtOnderwerp: Re: benadering van een spot   benadering van een spot Icon_minitimema aug 17, 2009 9:37 am

Vroeger als ik ging vissen gooide of legde ik men hengels in en dan kwamen men bollen erop. Nu de dag van vandaag als ik arriveer gooi ik er eerst een paar bollen op net zoals met de voerbeurten en dan gooi ik men hengel in. Vaak doe je kleine stomme dingen uit routine die op het eerste zicht onbelangrijk schijnen te zijn, alle kleine beetjes kunnen helpen naar een vis meer in't net.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




benadering van een spot Empty
BerichtOnderwerp: Re: benadering van een spot   benadering van een spot Icon_minitimedo sep 03, 2009 3:10 am

Hi,

Vol akkoord Tommy;

Eén van de redenen is volgens mij dat looppatronen veranderen in de loop van
een seizoen, en dat de bulk van de vissen op een gegeven moment vanuit een
dusdanige richting zwemmen dat ze eerst je lijn tegenkomen (en ervan schrikken)
vooraleer ze je aas zouden bereiken.

Ik heb dat zelf ook af en toe ondervonden, waarbij de vis vroeger de kant gewoon
afliep maar door de hengeldruk verder uit de kant begon te lopen;
Als je dan op een gemiddelde afstand tegen de overkant viste en ze kwamen
vanaf een gegeven moment alleen nog maar vanuit het midden naar je voer . . .
meer lijnzwemmers en minder vis op de kant. Meer naar het midden zelf voeren
en vissen haalde echter ook niks uit, want azen bleef daar blijkbaar een kantgebeuren.

Backleads kunnen in veel gevallen al flink helpen, maar ook is het interessant om
uit te vogelen of ze van links dan wel van rechts vanuit het midden komen;
Als je dan de kans hebt om schuin vanuit de tegenovergestelde richting te vissen,
ben je in de meeste gevallen terug in business.

En wat het onverwachte (???) succes van dat "verspreid voeren" betreft, da's totaal
wat anders, maar dat heeft Baetske dus al 10 jaar geleden uitvoerig beschreven,
bekommentarieerd en uitgelegd.

Cheers,
Cool Cool Cool
Michel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





benadering van een spot Empty
BerichtOnderwerp: Re: benadering van een spot   benadering van een spot Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
benadering van een spot
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Tips & Tricks-
Ga naar: