ik lees hier wel is iets over stick mixen en het gebruik van de stick, maar over pellets lees ik niet veel! gebruiken jullie pellets, en zoja welke en waarom?
ik gebruik al heel lang pellets in mijn visserij (als extra attractie op de stek) gebruik ze, in kleine hoeveelheid in een klein pva kous.
heb al enorm veel verschilende pellets gebruikt, maar nu geef ik toch de voorkeur aan de mini Halibut pellets (een hoogwaardig eiwitprofiel en een overvloed aan mineralen, sporenelementen en vitaminen die ervoor zorgen dat deze pellet een grote aantrekkingskracht bezit) en een mix (groot en klein) van de Betaïne HNV pellets (Door middel van de aanwezige aminozuren en enzymen, is dit op voedingstechnisch vlak, één van de meest complete pellets die bovendien bijdragen tot een gestage groei).
heb deze pellets al veel gebruikt, maar nu voor de eerste keer zijn het er van CC Moore ....
Gast Gast
Onderwerp: pellets vr jul 03, 2009 11:46 am
ik gebruik er ook vrij veel, meestal de activ8 pellets van mainline, vrij duur maar kwaliteit in mijn ogen.
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Pellets vr jul 03, 2009 11:47 am
Als de situatie het toelaat, als ik dus geen last heb van witvis, gebruik ik ook heel graag pellets. en in sommige gevallen zelfs veel.
Op de Maas durf ik in het voorjaar de boel op dreef trekken met pellets, ik voer dan gretig met een mengeling van bollen, particles(granen) en mengelingen van pellets, wat verschillende grotes en smaken door elkaar heb ik veel vertrouwen in. Ze zijn doorgaans een behoorlijk goedkoop lokmiddel, doch neem ik ze ook niet te goedkoop, dit gaat meestal ten koste van de kwaliteit. Een pellet moet voor mij volledig oplossen, je hebt er waarvan enkel de olie er uit lekt, maar dan blijft er een sponsachtig korreltje liggen, die vaak na enige tijd gaat verzuren ook. Dat zijn dus de goedkopere...
Vaak gaat er ook slechts een klein pva-netje aan de haak gevuld met wat pellets.
Ik heb dus niet echt een voorkeur wat smaak betreft, ik gebruik er van Wilco, CC-Moore heeft enorm goeie in hun gamma, alsook Mainline, al zijn de laatst genoemde wel wat duurder. Die gebruik ik enkel in mijn stickmixen, die maak ik meestal zelf en gebruik daarbij veel gemalen pellets...
Vaak maak ik ze ook zelf, ze zijn dan wel niet zo hard geperst, maar das ook niet nodig. Ik kan ze maken in alle smaken en geuren die ik wil, ze lossen zeer snel op wat een onmiddellijk geur- en smaakspoor achterlaat...
Eigen pellets....
Grtzzzzzzzzz
Bart Debosschere
Aantal berichten : 1018 Leeftijd : 47 Woonplaats : Vlaanderen Hobby’s : Carpfishing & dog-sport Registration date : 24-01-09
Onderwerp: Re: Pellets vr jul 03, 2009 11:53 am
Jip gasten, .... Ik maak mijn pellets ook zelf meestal gebruik ik puur mosselvlees die ik bewerk tot pellet. Deze zijn wateroplosbaar en laten puur mosselvlees na op de grond, + dat het een goeie natuurlijke geur en spoor in het water trekt. Deze pellets worden in het water stelselmatig zacht en blijven in een zachte vorm 16U liggen. greetz
pascal waltenier
Aantal berichten : 445 Leeftijd : 44 Woonplaats : welle Hobby’s : vissen Registration date : 16-12-08
Onderwerp: Re: Pellets vr jul 03, 2009 1:10 pm
exos schreef:
Jip gasten, .... Ik maak mijn pellets ook zelf meestal gebruik ik puur mosselvlees die ik bewerk tot pellet. Deze zijn wateroplosbaar en laten puur mosselvlees na op de grond, + dat het een goeie natuurlijke geur en spoor in het water trekt. Deze pellets worden in het water stelselmatig zacht en blijven in een zachte vorm 16U liggen. greetz
Hoe gaan jullie dan te werk om zelf die pellet's te maken , dat word normaal toch geperst?
Zou heel mooi zijn als mensen hierbij dan zouden kunnen gaan experimenteren en we nieuwe ideeën tevoorschijn krijgen
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Pellets vr jul 03, 2009 2:42 pm
Bij mij gaat dat heel simpel Pascal...van het deeg dat ik normaal boilies rol, spuit ik zeer fijne worstjes, die laat ik dan drogen. Na het drogen is het gewoon nog breken in korte staafjes. Je kan zo zelf makkelijk bepalen welke diameter je wil. Vroeger gebruikte ik veel gedroogde boilies ook, dus na het draaien niet koken maar ergens op een tochtige plaats laten drogen. Enorm attractief spul....
Aan het drogen....
Grtzzzzzzzzzzz
Bart Debosschere
Aantal berichten : 1018 Leeftijd : 47 Woonplaats : Vlaanderen Hobby’s : Carpfishing & dog-sport Registration date : 24-01-09
Onderwerp: Re: Pellets vr jul 03, 2009 2:51 pm
Jip, ............ Bij mij worden de mosselen bewerkt en dan trek ik nog de "mosselpate" door de vleesmolen. Er komen 6 of 7 slierten uit, en deze worden dan ook gedroogd en gebroken. Het zijn nooit dezelfde lengte, maar is dit nodig??? Greetz
Gast Gast
Onderwerp: Re: Pellets vr jul 03, 2009 2:57 pm
heb ik jaren geleden ook nog gedaan (toen deegspuit kop met diameter van 6mm) perfecte pellets toen, aan het water gemaakt en met massas gevoerd toen met dat spul ..
nu zijn het kleine hoeveelheden die gebruikt worden (pva kousje zie foto)
dus al bij al, vrij goedkoop als je 48u tot 72u de boel laat liggen op een stek en dan pas ververst, doe je lang met 5kg pellets ...
jean-claude francois
Aantal berichten : 293 Leeftijd : 44 Woonplaats : melle Hobby’s : karpervissen Registration date : 01-06-08
Onderwerp: Re: Pellets vr jul 03, 2009 3:46 pm
ik ga ook een zelf pellets maken. wil ik wel eens proberen. groeten
bart polyn
Aantal berichten : 806 Leeftijd : 43 Woonplaats : Heusden Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's Registration date : 19-08-08
Onderwerp: Re: Pellets vr jul 03, 2009 5:26 pm
Persoonlijk ben ik niet zo een voorstander van pellets,kvind ze vrij duur!!Tenzij ge ze natuurlijk enkel voor pva kous gebruikt!!Trekt tevens teveel witvis aan.....vooral brasem!!
Gast Gast
Onderwerp: Re: Pellets vr jul 03, 2009 6:01 pm
bart polyn schreef:
Persoonlijk ben ik niet zo een voorstander van pellets,kvind ze vrij duur!!Tenzij ge ze natuurlijk enkel voor pva kous gebruikt!!Trekt tevens teveel witvis aan.....vooral brasem!!
je moet pellets een kans geven, en niet direct zeggen dat het te veel witvis aantrekt witvis op je stek kan ook een voordeel zijn (zij treken de karpers wel aan ook he) maar als je op waters vist, waar niet veel witvis zit is dit zeker een extra edge waar ge gebruik van moet maken ....
ben vermoesen
Aantal berichten : 266 Leeftijd : 47 Woonplaats : liedekerke Hobby’s : karpervissen natuurlijk Registration date : 14-11-08
Onderwerp: Re: Pellets vr jul 03, 2009 10:14 pm
bij mij ist simpel,ik gebruik er bijna geen.volgens mij teveel witvis gevoelig op de waters waar ik vis grtzzzzzzz
bart polyn
Aantal berichten : 806 Leeftijd : 43 Woonplaats : Heusden Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's Registration date : 19-08-08
Onderwerp: Re: Pellets za jul 04, 2009 7:32 am
Blackwater schreef:
bart polyn schreef:
je moet pellets een kans geven, en niet direct zeggen dat het te veel witvis aantrekt witvis op je stek kan ook een voordeel zijn (zij treken de karpers wel aan ook he) maar als je op waters vist, waar niet veel witvis zit is dit zeker een extra edge waar ge gebruik van moet maken ....
Ik heb ze al vele malen een kans gegeven hoor !!Mocht ik op waters vissen waar er niets van brasem opzit zou ik ze wel nog eens toepassen,maar anders blijven ze echt wel een de kant!!
Gast Gast
Onderwerp: Re: Pellets za jul 04, 2009 7:41 am
begrijp dat perfect ze Ben en Bart, maar heb ze altijd gebruikt met de nodige slijmjurken als gevolg, maar ook karper gevangen! maar ieder zijn ding he, ik pakte de brem erbij want wist 100% zeker dat er karp ging volgen
nu heb ik daar geen last meer van, wat waar ik nu vis, zit bijna geen witvis ..
bart polyn
Onderwerp: Re: Pellets za jul 04, 2009 6:07 pm
Blackwater schreef:
nu heb ik daar geen last meer van, wat waar ik nu vis, zit bijna geen witvis ..
In dat geval zijn pellets inderdaad een grote optie..... grtzzzzzzzzzzz
christoph segers
Aantal berichten : 514 Leeftijd : 44 Woonplaats : liedekerke Hobby’s : karper en meervalvissen Registration date : 02-05-08
Onderwerp: Re: Pellets za jul 04, 2009 6:23 pm
ik gebruik ook pellets en meestal eerst witvis die op hun beurt de karper aantrekt wat toch de bedoeling is e
david deman
Aantal berichten : 534 Leeftijd : 35 Woonplaats : Menen Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB Registration date : 31-01-09
Onderwerp: Re: Pellets za jul 04, 2009 6:59 pm
Witvis kan wel zodanig de stek verstoren dat er van karper nooit geen sprake is in een sessie. Ik ben voorstander van pellets, maar in waters met heel grote bezetting van brasem, dan laat ik ze toch achterwege....
Gast Gast
Onderwerp: Re: Pellets za jul 04, 2009 8:29 pm
ik weet niet, maar somige hun theory klopt langs geen kanten na 15 jaar pellets gebruik, heb ik toch een andere indruk over dat witvis (probleem waar somige zo op doordramen!!) overal waar ik ze heb gebruikt, kanaal, rivieren, grote of kleine afgeslote waters zijn mijn sessies nooit verknalt, door witvis en heb na enkele brems altijd karper gevangen.
tis gewoon vertrouwe hebben met wat je doet!!
bart polyn
Onderwerp: Re: Pellets zo jul 05, 2009 7:35 am
Kheb al verschillende keren gevoerd met pellets vroeger en als er daar een school brasems opkomt kan je het toch vergeten hoor!!met een school bedoel ik stuk of 20 hé,als je die allemaal eerst moet afvangen.........wat schiet er dan eigenlijk nog over voor de karper zelf??!!ok,je bereikt ze mss wel als je 10 kg meer insmijt,maar wat is het voordeel dan nog???Nog meer brasems??of toch nog die ene karper?? Ben je mijn inziens beter dat je dan met tijgers of bollen vist......
Bart Debosschere
Onderwerp: Re: Pellets zo jul 05, 2009 8:45 am
Jip gasten,... Als je dan toch met pellets voert, en vist en je ben gekloot door die slijmjurken. Vis en voer dan met grote bollen erbij + maak dat ze beenhard zijn. Al veel vis zo gevangen en met grote bollen bedoel ik niet kleiner dan 30 mm. Naar eigen bevindingen vis ik toch graag met een handje of 2 pellets erbij........ greetz
Gast Gast
Onderwerp: Re: Pellets zo jul 05, 2009 9:31 am
Ik heb al heel veel met pellets gevoert en veel succes gehad.Op de dag dat je vist neem je dan best alleen bollen mee als er veel brasem zit.Actieve witvis activeert de karper ,wees daar maar zeker van .
Gast Gast
Onderwerp: Re: Pellets zo jul 05, 2009 9:47 am
Catteeuw Geert schreef:
Actieve witvis activeert de karper ,wees daar maar zeker van .
amen
verlinden michel
Aantal berichten : 286 Leeftijd : 56 Woonplaats : temst Hobby’s : karpervissen en fietsen Registration date : 22-03-09
Onderwerp: pellets zo jul 05, 2009 3:37 pm
ik ben ook een frekwent gebruiker van pellets en dit in verschillende groote en vormen.gebruik deze meestan om den boel wa op gang te trekken.